Nauczycielu, pedagogu, psychologu, terapeuto, trenerze TUS, doradco zawodowy, rodzicu! Gra planszowa Asertywność dla młodzieży 15+ to narzędzie, które w praktyczny i angażujący sposób pomoże nastolatkom zrozumieć i zastosować asertywność w ich codziennym życiu. Jeżeli:
Szukasz zaawansowanych, ale też przystępnych narzędzi do pracy z młodzieżą
Pracujesz z osobami w wieku 15 lat i więcej
Chcesz wprowadzić nową dynamikę do zajęć czy spotkań
Interesuje Cię rozwój osobisty Twoich podopiecznych
Wiesz, że skuteczne narzędzia to połowa sukcesu w edukacji i wychowaniu
… to gra została zaprojektowana z myślą o Tobie.
Podstawowe cele gry:
- pogłębienie wiedzy na temat postaw asertywnej, uległej i agresywnej
- rozwijanie umiejętności komunikacji w różnorodnych kontekstach społecznych
- trening wyrażania swojego zdania i emocji w sposób asertywny
- nauka technik asertywnego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami i konfliktami
- rozwijanie kompetencji w zakresie aktywnego słuchania i interpretacji komunikatów innych
- ćwiczenie umiejętności rozwiązywania problemów
- kształtowanie postawy proaktywnej i odpowiedzialnej
- promowanie zrozumienia i empatii w relacjach międzyludzkich
Nie, to nie jest przesada! Gry planszowe są znakomitym narzędziem edukacyjnym, a ta w szczególności koncentruje się na jednym z najważniejszych aspektów współczesnych kompetencji społecznych – asertywności.
Gra jest produktem cyfrowym, do samodzielnego druku i złożenia. Kompletny zestaw, w tym instrukcje i elementy gry, otrzymasz mailem.
⏰ Gra planszowa ASERTYWNOŚĆ dla młodzieży 15+ (DO DRUKU)
Gra “Asertywność” ma na celu pogłębienie tematu asertywności wśród młodzieży. Tematyka opisanych krótkich 50 sytuacji oscyluje wokół przewidywanych problemów młodzieży tj.:
- problemy społeczne w kontaktach z rówieśnikami, rodziną, przyjaciółmi, nauczycielami;
- z przemocą oraz zachowań wg określonych norm w szkole czy w miejscach publicznych;
- a także związanych z dostępnością do używek – alkoholu, tytoniu i dopalaczy.
Karty zakładają reakcje w obliczu różnych postaw: asertywnej, agresywnej bądź uległ-biernej oraz użycia Komunikatu Ja. Każde z 50 sytuacji – pytań zostało opracowane w taki sposób, by prowadzący mógł razem z graczami dokładniej przeanalizować omawiany temat. Gra stanowi narzędzie wielokrotnego użytku, możemy ją wykorzystać zgodnie z preferowanym przebiegiem lub dostosować założenia do potrzeb konkretnej grupy. Gra jest produktem cyfrowym, przeznaczonym do samodzielnego druku i złożenia.
Wiek graczy: 15 + (młodzież)
Czas rozgrywki: w zależności od liczby osób 30-90 minut
Liczba graczy: od 2 do 10 osób oraz prowadzący rozgrywkę
Prowadzący: nauczyciel, pedagog, psycholog, terapeuta, trener TUS, doradca zawodowy, rodzic
Na czym polega rozgrywka?
- Gra polega na “przejściu” 40 pól gry od miejsca “Start” do “Mety”. Uczestnicy rzucają kostką, przechodzą pionkami na określone ilością oczek pole. Na tym polu gracz losuje pytanie ze stosu 50 pytań z pola “Karty pytań przed użyciem”. Zadaniem gracza jest odpowiedź na pytanie, przy czym prowadzący może także odpowiedź pogłębiać i nakierowywać na pożądane wzorce. Każda karta posiada krótki zarys określonej sytuacji oraz pytanie tematyczne. Pytanie z poprawną odpowiedzią – gracz przechodzi do kolejnej rundy rzutu; niepoprawna odpowiedź lub jej brak – gracz oczekuje jedną rundę rzutów na swoja kolejkę. Apeluję o skupienie się na rozmowie z nastolatkami i kierowaniu ich na odpowiednie zachowania; bądźmy bardzo elastyczni przy zaliczaniu zadań, motywujmy ich do dalszych odpowiedzi. Pozwólmy też na tematyczne wypowiedzi reszty młodzieży. Po odpowiedzi karteczka z pytaniem trafia na pole “Karty pytań po użyciu” (jeżeli braknie nam pytań w puli “Kart do użycia” możemy przełożyć te karty tam).
- W grze celowo nie zostały zawarte odpowiedzi, ponieważ są one właściwe myślom i uczuciom graczy. Najważniejsze jest, aby były one zgodne z ideą asertywnej komunikacji.
Co otrzymujesz w ramach zakupu gry “Asertywność”?
Po zakupie gry otrzymasz e-mail z możliwością pobrania pliku z grą, gdzie znajdują się:
- opis,
- instrukcja złożenia,
- trzy plansze,
- 50 sytuacji-pytań,
- skrypt 50 pytań.
Zobacz przykładowe strony:
Gra planszowa ASERTYWNOŚĆ dla młodzieży 15+ | E-book (format: pdf) | Liczba stron: 19
Wiek graczy: 15 + (młodzież)
Czas rozgrywki: w zależności od liczby osób 30-90 minut
Liczba graczy: od 2 do 10 osób oraz prowadzący rozgrywkę
Uwaga! Ten materiał jest w formie elektronicznej
Katarzyna Płuska
Trener TUS 1 i 2 stopnia dla dzieci i dorosłych, mgr komunikacji społecznej (Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Artystyczno-Pedagogiczny), menadżer oświaty. Prowadzi szkolenia dotyczące komunikacji interpersonalnej, obszaru soft skills oraz treningi umiejętności społecznych dla dzieci.
Justyna Ł. (zweryfikowany) –
Polecam