Gra Opowiedz emocje ma na celu wszechstronny rozwój emocjonalny i społeczny dzieci, jednocześnie dostarcza im radości i satysfakcji z tworzenia i dzielenia się własnymi opowieściami.
Czego uczy?
- poznawania emocji: pomoc dzieciom w zrozumieniu i rozpoznawaniu różnych emocji, zarówno podstawowych, jak i bardziej złożonych;
- oswajania emocji: umożliwienie dzieciom oswajania się z emocjami poprzez ich werbalizowanie i interpretowanie w kontekście opowieści;
- opowiadania: zachęcenie do tworzenia i opowiadania historii, co rozwija umiejętności narracyjne i językowe;
- kreatywności: stymulowanie kreatywności poprzez tworzenie unikalnych i zaskakujących opowieści na podstawie losowo wybranych elementów;
- wyobraźni: pobudzanie wyobraźni dzieci poprzez wymyślanie nietypowych sytuacji i rozwiązań oraz dodatkowych elementów;
- mówienia o emocjach: promowanie otwartości w mówieniu o emocjach, co wspiera rozwój emocjonalny i społeczny;
- przyjmowania perspektywy: umożliwienie dzieciom ćwiczenia empatii i zrozumienia innych poprzez wcielanie się w różne postacie i opowiadanie historii z ich perspektywy;
- słuchania innych: rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania, co wspiera komunikację i zrozumienie w grupie.
Sprawdzi się podczas:
- pracy indywidualnej,
- zajęć grupowych,
- terapii psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej,
- Treningów Umiejętności Społecznych,
- zajęć świetlicowych.
Zawartość zestawu:
- 30 kart postaci,
- 24 karty miejsc,
- 48 kart przedmiotów,
- 6 kart emocji podstawowych,
- 18 kart emocji rozszerzonych,
- 16 kart morałów,
- 6 kart bonusów,
- 6 kart zwrotów akcji.
Do samodzielnego przygotowania: kostka do gry i nożyczki do wycięcia kart.
Dwa warianty gry
- WARIANT PODSTAWOWY
Tworzenie historii:
Każdy gracz tworzy historię opartą o wylosowane karty (postać, miejsce, przedmiot, emocja). Czas, czyli to, kiedy toczy się historia, uczestnik ma za zadanie wymyślić samodzielnie i wpleść w swoją opowieść. Uczestnik może rozpocząć historię od dowolnego elementu, ale ma za zadanie uwzględnić wszystkie wylosowane karty.
- WARIANT ROZSZERZONY
Dodatkowe emocje:
Aby podwyższyć poziom trudności, uczestnicy mają za zadanie wylosować dodatkową kartę z emocjami rozszerzonymi (zamiast podstawowymi) i wpleść ją w swoją historię.
Karty morałów:
Uczestnicy mają za zadanie wylosować dodatkową kartę morału i wpleść ją w swoją historię w taki sposób, aby opowiedziana historia kończyła się wylosowanym morałem.
Karty bonusów i zwrotów akcji:
Uczestnicy rzucają dwukrotnie kostką, a liczba oczek (od 1 do 6) wskazuje, którą kartę bonusu lub zwrotu akcji mają użyć. Karty te mogą zawierać dodatkowe wyzwania lub elementy do wplecenia w historię.
Liczba stron: 31 (format: e-book, plik pdf do własnego wydruku).
ISBN 978-83-68243-13-0
Uwaga! Materiał jest w formie elektronicznej – plik pdf.
Zobacz przykładowe strony:
Michalina Płotka
Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, od kilku lat działający w obszarze edukacji. Na co dzień związana z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, gdzie diagnozuje dzieci i młodzież, prowadzi warsztaty i konsultacje dla rodziców oraz superwizje dla nauczycieli. W gabinecie prywatnym pracuje indywidualnie z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. Realizatorka programu Szkoła dla Rodziców, terapeutka TUS. W życiu prywatnym pasjonatka podróży, aktywności fizycznej i dobrego jedzenia.
Recenzje
Na razie nie ma opinii o produkcie.