Gra planszowa Uratuj magię świąt! to propozycja spędzenia wspólnego czasu dla dzieci od 7 lat, młodzieży i dorosłych. Głównym celem gry jest wymiana dobrymi słowami, wspomnieniami i czynienie dobrych uczynków przez graczy wobec siebie nawzajem.
Wstęp:
W tym roku magia świąt jest zagrożona!
Choinka w miasteczku Świętego Mikołaja potrzebuje nowej Gwiazdy, ponieważ zeszłoroczna została uszkodzona przez silne gradobicia.
Bez działającej Gwiazdy nie ma magii świąt.
Gwiazdę mogą naprawić tylko elfy, ale wspinaczka po choince wymaga magicznej siły, którą elfy zyskują dzięki czynieniu dobra.
Wraz z innymi elfami udaj się na szczyt choinki i naprawcie Gwiazdę.
Razem uczyńcie magię świąt!
Liczba graczy: 2-8 osób.
Czas trwania rozgrywki: 15-30 min.
Elementy gry:
- plansza (do wyboru: plansza z i bez zadań specjalnych),
- 120 kart podzielonych na 5 kategorii,
- we własnym zakresie: pionki i kostka.
Plansza z Zadaniami specjalnymi (z czarnymi bombkami) będzie nadawać się na spotkania bliskich znajomych, rodziny lub grupy uczniów, którzy mają ze sobą dobry kontakt. Z kolei plansza bez Zadań specjalnych (bez czarnych bombek) nadaje się do gry we wszystkich grupach.
5 kategorii kart:
- Dobre słowa
- Dobre relacje
- Dobre uczynki
- Dobre wspomnienia
- Zadania specjalne
Zasady gry:
Grę rozpoczyna gracz, który nie może się doczekać świąt, lub osoba najmłodsza.
- Gracze po kolei rzucają kostką i przesuwają pionki.
- Pola, na których stanie pionek, są w różnych kolorach. Kolory odpowiadają kolorystyce kart.
- W zależności od barwy pola gracz bierze odpowiednią kartę i odpowiada na znajdujące się na niej pytanie lub wykonuje opisane zadanie. Na przykład: jeśli gracz stanie na niebieskiej bombce, powinien wziąć wierzchnią kartę ze stosu kart niebieskich (kategoria Dobre wspomnienia).
- Jeśli gracz nie odpowie na pytanie lub nie wykona zadania, powinien się cofnąć na ostatnie pole, na którym stał jego pionek. Wykorzystaną kartę należy odłożyć na bok.
- Jeśli karty z konkretnej kategorii wyczerpią się, gracz może wziąć wierzchnią kartę z dowolnej innej kategorii.
- Jeśli treść karty jest dla gracza niezrozumiała, gracz może, za zgodą pozostałych osób, włożyć kartę na spód talii i wziąć jeszcze jedną kartę.
Gra kończy się w momencie, gdy wszyscy gracze osiągną pole Meta (Gwiazda na szczycie choinki). W ten sposób Gwiazda zostaje naprawiona, a magia świąt uratowana.
Zastosowanie:
- Spotkania rodzinne.
- Spotkania towarzyskie.
- Zajęcia TUS.
- Zajęcia integracyjne.
- Lekcje szkolne.
- Spotkania o charakterze terapeutycznym.
Terapeutyczne i edukacyjne cele gry:
- integracja uczestników,
- nauka pozytywnych interakcji z drugą osobą,
- wzmacnianie postawy samoświadomości,
- pogłębianie relacji graczy,
- wzmacnianie postawy wzajemnego szacunku,
- budowanie pozytywnej samooceny graczy,
- wymiana doświadczeń.
Liczba stron: 46, format: e-book, PDF
ISBN 978-83-68243-29-1
Uwaga! Ten materiał jest w formie elektronicznej.
Zobacz przykładowe strony:
Z wykształcenia jestem pedagogiem, doradcą zawodowym i rodzinnym, a także Instructional Designerem (twórcą materiałów szkoleniowych). Należę do Stowarzyszenia TFP-ART.
Obecnie studiuję kryminologię 🙂 Na co dzień pasjonuję się graniem na instrumentach i programowaniem.
Recenzje
Na razie nie ma opinii o produkcie.